recensies

Hoe worden onze projecten ontvangen? Hieronder een greep uit de vele recensies.

Hanneke Buisman, Shri Ganesha, Almere
Op 21 december 2017 hebben jullie met onze leerlingen de voorstelling ‘De zevende hemel’ geoefend en aan het eind van de dag opgevoerd. Het was geweldig!!! De leerlingen waren allemaal stuk voor stuk super enthousiast en heel erg betrokken.
Voor de kleuters was het heel spannend; de onderbouw: het was prachtig te zien hoe serieus de kinderen met hun opvoering bezig waren en hoeveel lol zij erin hadden; de bovenbouw hebben jullie recht in het hart getroffen: zij mochten dansen met een prachtige choreografie, wat voor hen ultieme uitdaging was; de hoofdrol-spelers met tekst: zo serieus en met zoveel enthousiasme.
Uiteindelijk de voorstelling voor de ouders: er waren veel ouders op af gekomen. Zij waren net als het team met stomheid geslagen over zoveel talent, zoveel enthousiasme en zoveel pracht.
Kortom: het was voor de leerlingen van de Shri Ganesha School en heerlijke ervaring en wat jullie betreft: briljant wat jullie met onze leerlingen op de een na laatst dag voor de Kerstvakantie hebben neergezet en bereikt!!

Lia Nieuwenhuis, Zevensprong, Almere (juli 2017)
En dan was het eindelijk zover....na een hele dag hard oefenen in de diverse workshops waren we er klaar voor..... Onze fantastische lustrum week werd afgesloten met een geweldig circusoptreden van alle groepen! Wat een kunsten, wat een plezier, wat een ontzettend knappe acrobatiek, grappige clowns, prachtige maskers, leeuwen, olifanten, koorddansers te veel op op te noemen.
Dankzij de mensen van Spring theater is dit gelukt! Super!Wat een vakman / ~vrouwschap! De kinderen werden zo enthousiast gemaakt. Professioneel vriendelijk en stimulerend! Wat een dag!

Martha Jansen, Basisschool De Borgh, Hengelo
Een dagproject van Spring. Een geweldige dag voor kinderen, leerkrachten en ouders van een school. Wij, basisschool de Borgh in Hengelo, vinden het fantastisch en zijn heel erg tevreden met deze toneeldag. Alles is tot in de puntjes geregeld. Het verhaal is duidelijk beschreven en voorzien van goede teksten voor de bovenbouwleerlingen. Per groep zijn er aanwijzingen wat betreft het materiaal, voor de kleding, etc. Alle attributen kun je zelf maken, maar ook huren en dat geldt ook voor de geluidsinstallatie. Het is fijn als er een coördinator is per school, zodat die informatie aan de ouders en leerkrachten kan geven wat betreft de kleding, tijd van de toneelvoorstelling en een schminkgroep ouders organiseert. Deze ouders geven altijd aan om het volgend jaar weer te willen doen. De toneeldag is een feest voor iedereen! Knap hoe Paul en Judith het ieder jaar voor elkaar krijgen.

Margot de Langen, buurthuis Zuid, Amsterdam
We hebben 3 hele fijne dagen met theaterbureau Spring gehad in buurthuis Zuid in Amsterdam. De kinderen hebben 3 dagen lang gespeeld, gedanst en zeer genoten van de voorstelling waarbij de ouders en bekenden kwamen kijken. Een fijne samenwerking met Spring, met veel creativiteit en mogelijkheden. Kinderen die nog nooit iets met theater hadden gedaan wisten zich heel goed in te leven, mede door de prettige manier en uitnodigende wijze waarop Paul en Judith van Spring de kinderen wist te enthousiasmeren.

Tiny Berkhout, Openbare Jenaplanschool De Dijkwerkers, Wervershoof
Al drie keer mochten wij theater Spring op onze school ontvangen en elke keer was het één groot feest! Wij hebben 'Reis om de wereld', 'Wizard of Oz' en 'Mowgli' gedaan. Voor de grote dag hadden de kinderen met tekst hun tekst geoefend, was bekend wat de rol van iedere groep zou gaan worden de en hadden we kleding verzameld. Verder begonnen we blanco aan de dag. Wat er dan gebeurt is eigenlijk niet te beschrijven: de springdocenten weten met hun enorme bevlogenheid en enthousiasme er voor te zorgen dat ieder kind boven zichzelf uitstijgt. Door middel van toneel, dans en muziek, in een schitterende entourage met prachtige kostuums van Spring, staat er aan het eind van de dag een fantastisch theaterspektakel van de héle school, waar nog jaren met veel plezier aan teruggedacht wordt. Ieder kind (én leerkracht) zou dit minimaal één keer in zijn leven mee moeten maken!!!

Hotze Dirksma, CNS De Groenling, IJsselmuiden
Reis om de wereld. Het sterkste punt van deze formule is dat alles op één dag plaatsvindt. ’s Morgens vroeg de start en om 14.45 uur voor en door alle kinderen een schoolvoorstelling. Als school (met 230 kinderen) heb je echt het gevoel dat je als één school, als één leer- en leefgemeenschap met elkaar iets moois aan het “maken” bent. En dan vind ik de schoolvoorstelling nog niet eens het belangrijkste; de dag, het proces naar die voorstelling toe daar gaat het mij/ons om. Samen met kinderen, vele hulp-ouders en leerkrachten werken aan één thema. De dag vliegt voorbij, de leiding is in handen van theaterbureau Spring. De medewerkers zijn zeer ter zake kundig, onvermoeibaar en enthousiast. Onze voorstelling werd bezocht door maar liefst 350 belangstellende ouders, grootouders en andere familieleden van onze kinderen. Natuurlijk is het niet altijd even goed verstaanbaar, natuurlijk gaat er wel eens iets minder goed, maar het enthousiasme straalt ervan af en alle kinderen doen mee. Een fantastische dag!!

Dick Oelen, Obs Reestzicht, Drogteropslagen
Al jaren maakt obs Reestzicht, Drogteropslagen gebruik van de diensten van Spring. Met onze 40 leerlingen bereiden we samen met Spring in één dag een prachtige theatervoorstelling voor de ouders en belangstellenden voor. Samen met Spring vullen we het thema en de dagindeling in. Spring houdt zich perfect aan de gemaakte afspraken en gaat op een uiterst correcte wijze met leerlingen en team om. Deze dag is altijd weer een hoogtepunt in ons drukke programma. In tijden van efficiënt met de lestijd omgaan, vinden we deze invulling voor leerlingen en team een verademing.

Ingrid van Heezen, BS 't Padland, Venhuizen
De theaterprojecten van Spring zijn S.U.P.E.R.:
S: Slaan in als een bom en Slaan aan bij kinderen, leerkrachten en ouders
U: Uitstekende begeleiding; Uitermate bekwaam en Uiterst gedreven
P: Perfecte feestdag met een Prima afsluiting
E: Een aanrader voor anderen
R: Reden om andere projecten van Spring ook uit te proberen

Toos van Vliet, SBO De Wending, Amstelveen
Een creatief project is voor alle kinderen spannend. Voor kinderen op het Speciaal Basis Onderwijs extra! Onze leerlingen hechten sterk aan structuur, orde en regelmaat. De kleinste afwijking van de dagelijkse routine kan ze al gemakkelijk uit hun evenwicht brengen. Dan wil je niet weten wat er kan gebeuren hoor! En dan komen er zomaar twee wildvreemde mensen op school. Ze willen met je dansen, toneelspelen, je moet knutselen, teksten leren, bewegingen instuderen, je verkleden........ Niets van het oude rooster blijft overeind. De pauze op een ander tijdstip, in een ander lokaal werken, dat alleen al! Van tevoren hielden we dus ons hart vast. Maar wat hebben we allemaal, kinderen, leerkrachten en ouders, genoten! Wat maakt dan zo'n Spring-ervaring tot een succes? Nou, precies dát waar onze kinderen zo'n behoefte aan hebben! De dag heeft een duidelijke structuur. Het rooster is duidelijk, steekt slim in elkaar. Alles klopt. Wie is wanneer, waar mee bezig? Hoelang? In welke ruimte? Iedereen weet waar hij aan toe is. Ook voor de aaneenschakeling van de deeltaken in de grote eind-voorstelling zijn duidelijke cues bedacht. Ik zou bijna in details gaan treden, maar dan is voor jullie de verrassing er af. DOEN!

Carola Rood, basisschool De Ieveling, Avenhorn
Het is iedere keer weer een wonder hoe Theater Spring met alle kinderen van de school binnen één dag een betoverend verhaal weet neer te zetten. Kinderen worden acteurs, ouders en familie een trots en enthousiast publiek. Fijn is dat het programma op maat gemaakt wordt wat betreft het aantal kinderen en de beschikbare tijd en locaties. Vooraf wordt duidelijk gemaakt wat van de school verwacht wordt. De begeleiding is professioneel, enthousiasmerend, rustig en flexibel tegelijkertijd.

naar boven